Marketing

Sollicitatiecampagne via social media

Overzicht.

COVID 19 zorgde voor heel wat moeilijkheden in de horeca en evenementensector. De verschillende langdurige lockdowns zorgden ervoor dat werknemers in deze sector van job veranderden zodat ze niet technisch werkloos en met inkomstenverlies thuis moesten blijven. Na het opheffen van het verbod op feesten en evenementen, boomde de sector van de ene dag op de andere. Er was echter 1 gigantisch probleem dat de hele evenementensector terroriseerde, en dat was personeelstekort!

Ma Kwizien, een cateringbedrijf uit Tielt klopte bij ons aan met de vraag of wij iets op poten konden zetten om hen zo snel mogelijk aan gekwalificeerde medewerkers te helpen. Als grote speler in de cateringwereld konden zij het zich niet permiteren om met een tekort aan personeel hun evenementen in het water te laten vallen.

Sollicitatiecampagne sollicitatie campagne

Onze oplossing.

We bouwden een volledige funnel uit waar alle openstaande vacatures aantrekkelijk werden voorgesteld en waarbij geïntresseerden in slechts enkele kliks een sollicitatiegesprek konden aanvragen.

Via social mediaplatformen Facebook en Instagram werkten we een Meta Advertising sollicitatiecampagne op waarbij we doelgericht op zoek gingen naar mensen die intresse hebben in de branche en die op zoek waren naar een (nieuwe) uitdaging. Door hen op de juiste manier aan te spreken en uit te nodigen om door te klikken naar de funnel, lieten we ze beter kennismaken met het bedrijf en informeerden we hen wat de openstaande vacatures exact inhielden.

Resultaat?

In amper 1 maand tijd en met een advertentiebudget van slechts € 8 per dag behaalden we 17 sollicitatiegesprekken van gekwalificeerde mensen. Ma Kwizien kon zeer vlot 5 nieuwe medewerkers in dienst nemen en alle geplande evenementen op professionele manier laten doorgaan. Tot op vandaag zijn 4 van de 5 nieuwe werknemers nog steeds in dienst! Van een geslaagde sollicitatiecampagne gesproken!